2xff#000000xff2xffxff15xff142xff100xff3xff13xff100xff0

wtorek, 23 czerwca 2015

Jak mroczny jest twój umysł? - recenzja

Cześć. Dokładnie pięć minut temu skończyłam czytać "Mroczne Umysły", więc postanowiłam, że od razu podzielę się z Wami moją opinią o tej książce.
W tej recenzji skróciłam opis fabuły, a rozszerzyłam wypowiedź o mojej ocenie. Mam nadzieję, że okaże się ona przydatna :)


Oryginalny tytuł: The Darkest Minds
Autor/autorka: Alexandra Bracken
Polski tytuł: Mroczne Umysły
Ilość stron: 456
Ilość rozdziałów: 31
Wydawnictwo: Moon Drive
Data wydania: 2 kwietnia 2014
Polskie tłumaczenie: Maria Borzobochata-Sawicka
Cena książki: ok.35 zł

"Mam na imię Ruby.

Potrafię wedrzeć się do twojego umysłu, a nawet wymazać wspomnienia. Jako dziecko zostałam wysłana do obozu „rehabilitacyjnego” dla takich jak ja. Zieloni, Niebiescy, Żółci, Pomarańczowi, Czerwoni. Mroczne umysły. Zostałam przydzielona do Zielonych, ale w rzeczywistości jestem ostatnią z Pomarańczowych. Ukrywam to, żeby przetrwać".

Książka rozpoczyna się, gdy Ruby kończy dziesięć lat. Ameryka jest już ruiną, ponieważ choroba OMNI zabija całe młode pokolenie z wyjątkiem kilku ocalałych, którzy zyskują moce. Rząd wmawia obywatelom, że chcą pomóc dzieciom i wynaleźć lekarstwo. Jednak ta cała pomoc wygląda zupełnie inaczej. 
  Ruby trafia do obozu, gdzie jej rówieśnicy, jak i młodsi oraz starsi są traktowani źle, a nawet brutalnie. Są także klasyfikowane na kolory, które reprezentują posiadaną moc: Zieloni, Czerwoni, Pomarańczowi, Żółci i Niebiescy. Główna bohaterka podaje się za Zieloną, lecz nie jest to do końca prawdą.

Fabuła
 Szczerze Wam powiem, że początek mnie jakoś specjalnie nie zaciekawił, a wręcz znudził. Męczyłam się z pierwszą połową książki. Prolog nie zachęcił mnie do przeczytania, przy czym nie spełnił on swojej roli. 
Natomiast druga połowa była wciągająca. Wiele zwrotów akcji, nowe postaci i informacje. Nie mogłam się od niej wtedy oderwać. 
Akcja rozwijała się dość szybko. Pojawiło się tutaj wiele zwrotów akcji i wydarzeń zapadających w pamięć. Końcówka była niemalże szokująca, powalająca i...nie wiem jak to jeszcze opisać....zwalająca z nóg? Spychająca z krzesła? 
Były momenty, które bardzo mi się spodobały i rozszerzyły moje oczy. 
Jeśli ktoś z Was już ją czytał to wie jakie jest zakończenie książki...ja się popłakałam :( To była moja trzecia książka, która mnie poruszyła lub wzruszyła, naprawdę! Uwielbiam takie momenty i to jest duży plus. Minusem tak jak już wspominałam był początek, który mnie nie zaciekawił i zmartwiłam się, czy dalsza część jest warta czytania.  Przemogłam się i teraz nie żałuję ;)
Ocena: 7.5/10

Emocje
Przy początku odczuwałam lekką niechęć do dalszego czytania i następnych tomów, ale ze względu na to że moja przyjaciółka Jula, którą serdecznie teraz pozdrawiam, wprost ubóstwia tę serię, postanowiłam że przeczytam do końca. Nie pożałowałam. Co chwilę wbijało mnie w fotel i szokowało. Z każdym rozdziałem byłam coraz bardziej przerażona i ciekawa następnych obrotów spraw. Końcówka jak już pisałam była naprawdę.....WOW! Tego się nie spodziewałam, choć wiele przewidziałam, a w szczególności na temat Clansy'ego. 
Dodatkowy punkt daję za to, że się poryczałam, a nie łatwo jest wywołać u mnie taki stan :/
Ocena: 9,5/10 

Postacie
W tej książce bohaterzy byli kompletnie różni, jeśli chodzi o charakter, za co daję duży plus. Ruby odegrała tu świetną rolę, choć miałam momentami, co do niej, mieszane uczucia. 
Minus daje za to, że dużo postaci było przewidywalnych. Każdy ich ruch, intencje i osobowość dało się przejrzeć już w momencie pierwszego poznania, czy opisu. 
Ocena: 9/10 

Okładka
Nie mam co do niej zastrzeżeń. Jest ciekawa i ładna. Nie ma na niej takiego....chaosu. A dziewczyna ( jej twarz jest pokazana w drugim tomie tej serii ) moim zdaniem pasuje na Ruby. 
Ocena: 10/10 

W sumie: 36/40
Polecam jak najbardziej!

Przy każdej recenzji będzie się pojawiać do Was pytanie, odnośnie książki.

Po przeczytaniu pierwszej części...
Jakie masz zdanie o Clancy'm? Jak myślisz, będzie potrafił się zmienić i przeprosić? Czego od niego oczekujesz po pierwszym tomie?

Odpowiadać możecie w komentarzach :D
BrownEyes


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

>